Do napisania tych niewielu zdań sprowokowała mnie ocena pewnej komisji w RIF kontrolujących biznesplany PO IG 8.1. Pomysł e-usługi był zdyskwalifikowany na etapie oceny merytorycznej z uwagami, iż nie spełnia definicji e-usługi w definicji PARP PO IG, gdyż w celu używania e-usługi potrzebne jest pobranie aplikacji na tablet, co powoduje, że nie wykluczona jest możliwość pracy na żądanie użytkownika (konieczne inne działanie).
Nie byłoby może w tym rozumowaniu nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż w witrynie PARP dostępna jest interesująca prezentacja wskazująca dobre praktyki w biznesplanach PARP 8.1. Wśród pokazanych projektów jest w zasadzie identyczny na poziomie technologii pomysł, który wszak robi zupełnie inną e-usługę, lecz podobieństwo w metodzie działania jest uderzające.
Zaraz rodzi się myśl: zatem, czy wypracowano jednolite kryteria oceny projektów POIG, czy też może wnioskodawca z chwilą złożenia wniosku jest skazany na przygotowanie się do opracowaniaprotestu oceny projektu. Mi nie przychodzi na myśl odpowiedź na tak sformułowane pytanie.
Przy okazji, zrobiłem prostą wyszukiwarkę internetową najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych związanych z POIG: http://poig81.gugluj.pl
Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2,
Słowa kluczowe: parp po ig 8.1, ocena merytoryczna po ig 8.1, ocena projektów e-usługi, ocena merytoryczna, parp, po ig 8.1, protest oceny, kryteria oceny 8.1
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz