czwartek, 12 stycznia 2012

Badanie rynku i pozycjonowanie produktu

pisanie wniosków poigKiedyś podczas spotkania w {gronie osób mających doświadczenie z POIG 8.1 staraliśmy się znaleźć taki przykład e-usługi| w gronie osób, które w swojej pracy zawodowej stykały się w jakiś sposób z POIG 8.1 poszukiwaliśmy takiego przykładu e-usługi|podczas spotkania w gronie osób pracujących nad projektami POIG 8.1 zabawilismy się w poszukiwanie takiego przykładu e-usługi }, która nie miałaby zamiennika w rzeczywistości lub substytut w świecie cyfrowym nie stanowiłby zagrożenia dla sprzedaży e-usługi. Pomimo gimnastyki umysłowej nie udało nam się tego zrobić. Krótko mówiąc: wszystko już było lub jest i każdy z projektów już istnieje, tylko formy są różne. Jest li sens w składaniu wniosku o unijne dofinansowanie w ramach PO IG 8.1? Oczywiście, że ma to sens, bo po to umiemy myśleć, by pokazać, iż substytuty te nie zagrażają dla sprzedaży proponowanych produktów cyfrowych. Na podobnej zasadzie, skoro we wsi jest sklep z chlebem, to nie należy uruchamiać nowego? Oczywiście, to błąd, bo jeśli oferta będzie bardziej dostosowana do potrzeb nabywców, nie tylko zdobędzie się istniejących klientów istniejącej konkurencji, ale można też stworzyć zapotrzebowanie rynku na nowe produkty i w ten sposób osiągnąć przewagę rynkową. Dziś wszyscy zachwycają się sukcesem sprzedażowym Apple Corp. i ich ipadem. Ale wystarczy sięgnąć pamięcią 10 lat wstecz, by zobaczyć, iż na poziomie idei pomysły tabletów były, smartfonów również, ale to palma pierwszeństwa w wytworzeniu zapotrzebowania na produkt taki jak ipad należy się Cupertino. I tu należy szukac klucza do innowacyjności e-usług, o czym pamiętają rzeczoznawcy IT. Nie sposób wymyśleć coś całkowicie nowego, ale można wymyśleć nowatorską formę sprzedaży produktów mniej lub bardziej oryginalnych, by znaleźli się klienci. Nie rezygnuj więc z pomysłu, znajdź za to nowy sposób sprzedaży.

Rzeczoznawcy są czuli na punkcie życzeniowego planowania sprzedaży na zasadzie takiej, że skoro mam oryginalny pomysł i świetną e-usługę, to klienci sami się pojawią, żeby to kupić. Otóż nie i wiedzą o tym rzeczoznawcy. Nie znajdą się, bo niby skąd mieliby wiedzieć? Planując projekt należy poświęcić dużo energii na prawidłowe zdiagnozowanie grupy docelowej i potrzeb tejże grupy. Nie miejsce tu na zgadywanki, bo to natychmiast jest zauważone przez rzeczoznawców. Pomysł sprzedaży lekcji niemieckiego w internecie, choć odpowiada celom PO IG , to wykazanie, że znajdziesz większą grupę osób na tę e-usługę (plus paru swoich znajomych za free) jest praktycznie niemożliwe i ta prawda nie jest obca członkom komisji konkursowych w RIF.

Inne witryny: Witryna 1, Witryna 2, Witryna 3,


Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz